Compoziția și culoarea unei anvelope auto

Culoarea naturală a cauciucului este albă – anvelopele au fost albe în primii 25 de ani de existență ca un produs secundar de oxid de zinc adăugat la cauciuc pentru a adăuga rezistență. Cercetătorii au început apoi să adauge negru de carbon pentru longevitate și acest lucru a transformat anvelopele în negru.

Transformarea păpădiei în pneuri

Majoritatea oamenilor văd păpădia ca o piedică. Dar cei de la Continental Tire, au îmbrățisat buruienile înflorite ca o componentă esențială pentru viitorul anvelopelor. Corect, în colaborare cu Institutul Fraunhofer pentru Biologie Moleculară și Ecologie Aplicată, Institutul Julius Kuehn și EKUSA, Continental Tire a produs și testat primele anvelope Continental   în care suprafața de rulare este realizată în proporție de 100% din cauciuc natural de păpădie ca polimer. Planurile sunt în vigoare pentru a începe fabricarea anvelopelor pentru consumatorii din cauciuc derivat din păpădie în cinci până la 10 ani.

Cea mai mare anvelopă din lume – se află în prezent în Allen Park, MI. Aceasta are o greutate de 12 tone, de 180m  înălțime, este construită pentru a rezista vânturilor puternice ale uraganului.

Pneurile sunt formate din peste 200 de materiale. În plus față de cauciucul pentru tracțiune, anvelopele includ diverse metale precum titanul și cobaltul, împreună cu țesături precum raionul, nailonul și poliesterul.

Cine produce cele mai multe pneuri? 

Răspunsul este Lego. Asta e corect. Lego lansează 306 de milioane de anvelope miniatură pe an, mai mult decât orice alt producător de pneuri.

Inițial, anvelopele de tip whitewall au fost inventate când o bandă de rulare cu negru de fum a fost amestecată cu un perete lateral alb din zinc. Rezultatul a fost prima anvelopă din lume realizată de Vogue Tires of Chicago, în 1914. Whitewalls au fost inițial pe ambii pereți laterali. Autovehiculele aveau lanțuri deschise, iar pietonii puteau vedea ambele părți ale anvelopei ca pe o mașină

În 1961, Goodyear a experimentat o anvelopă iluminată. Luminate din interior cu becuri incandescente de sticlă, anvelopele albe care străluceau ușor nu părăsiseră niciodată spectacolul de circulație

Kamy

9 Comments

  1. WOW! Nu auzisem pana acum de anvelopa iluminata!
    Interesante lucruri am mai aflat de la tine! Multumesc si sa ai un an nou plin de articole la fel de faine ca pana acum!

  2. Chiar nu știam că păpădia este folosită la anvelope.
    Multe informații ai dat cu articolul tău, probabil și mai interesante pentru cei care cumpără și șofează.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *