Culoarea naturală a cauciucului este albă – anvelopele au fost albe în primii 25 de ani de existență ca un produs secundar de oxid de zinc adăugat la cauciuc pentru a adăuga rezistență. Cercetătorii au început apoi să adauge negru de carbon pentru longevitate și acest lucru a transformat anvelopele în negru.
Transformarea păpădiei în pneuri
Majoritatea oamenilor văd păpădia ca o piedică. Dar cei de la Continental Tire, au îmbrățisat buruienile înflorite ca o componentă esențială pentru viitorul anvelopelor. Corect, în colaborare cu Institutul Fraunhofer pentru Biologie Moleculară și Ecologie Aplicată, Institutul Julius Kuehn și EKUSA, Continental Tire a produs și testat primele anvelope Continental în care suprafața de rulare este realizată în proporție de 100% din cauciuc natural de păpădie ca polimer. Planurile sunt în vigoare pentru a începe fabricarea anvelopelor pentru consumatorii din cauciuc derivat din păpădie în cinci până la 10 ani.
Cea mai mare anvelopă din lume – se află în prezent în Allen Park, MI. Aceasta are o greutate de 12 tone, de 180m înălțime, este construită pentru a rezista vânturilor puternice ale uraganului.
Pneurile sunt formate din peste 200 de materiale. În plus față de cauciucul pentru tracțiune, anvelopele includ diverse metale precum titanul și cobaltul, împreună cu țesături precum raionul, nailonul și poliesterul.
Cine produce cele mai multe pneuri?
Răspunsul este Lego. Asta e corect. Lego lansează 306 de milioane de anvelope miniatură pe an, mai mult decât orice alt producător de pneuri.
Inițial, anvelopele de tip whitewall au fost inventate când o bandă de rulare cu negru de fum a fost amestecată cu un perete lateral alb din zinc. Rezultatul a fost prima anvelopă din lume realizată de Vogue Tires of Chicago, în 1914. Whitewalls au fost inițial pe ambii pereți laterali. Autovehiculele aveau lanțuri deschise, iar pietonii puteau vedea ambele părți ale anvelopei ca pe o mașină
În 1961, Goodyear a experimentat o anvelopă iluminată. Luminate din interior cu becuri incandescente de sticlă, anvelopele albe care străluceau ușor nu părăsiseră niciodată spectacolul de circulație
Ma simt pe dinafara. Nu am carnet, deci nu am masina personala. Deci nu ma pricep. Dar ii voi spune sotului.
WOW! Nu auzisem pana acum de anvelopa iluminata!
Interesante lucruri am mai aflat de la tine! Multumesc si sa ai un an nou plin de articole la fel de faine ca pana acum!
Vai Ramo, la cate informatii oferi tu aici eu sunt mic copil. Clar ma depaseste subiectul
Există atât de multe variante de anvelope, e tare important să le alegem pe cele mai bune.
Știam eu ceva de culoarea alba, dar nu știam ca se foloseste si papadia! Asta da produs bio!
Chiar nu știam că păpădia este folosită la anvelope.
Multe informații ai dat cu articolul tău, probabil și mai interesante pentru cei care cumpără și șofează.
Nu stiam ca se fac anvelope din cauciuc natural de papadie.
Habar nu aveam ca exista anvelope iluminate. Am mai invatat ceva acum.
Habar nu aveam, desi imi plac masinile, sotul e inginer, insa informatiile astea nu le stiam:)))