Self-Service, Carsharing transformă închirieri auto

Carsharing – o tehnologie la început – și va continua – pentru a schimba procesul tradițional de contracte de închiriere. Folosinf elementele tehnologiei carsharing s-a dezvoltat un program de autoservire în care clienții pot închiria camioane sau autoturisme de la aproximativ 25 de locuri. Clienții folosesc aplicația web pe telefonul smartphone pentru a găsi și rezerva cel mai apropiat vehicul în orice moment. Odată gasit vehiculul, aplicația inițiază procesul de închiriere și deblochează ușile.

Pentru a dezvolta o opțiune de auto-service, anumite firme de rent-a-car instalează chioșcuri de self-service în locațiile sale de închiriere. “Tot mai mulți clienți nu doresc să se ocupe o persoană când își iau mașina”, spune Harris.

Când vine vorba de carsharing, se crede că, conceptul va continua să crească pe măsură ce mai mulți oameni decid să nu dețină vehicule. Deși carsharingul este în prezent mai frecvent ca și închirieri orare prin companii mari si mici, împărțirea în grup a unui vehicul ar putea deveni mai populară. Mai mulți oameni vor deține autoturisme printr-un abonament și vor împărți cu mai mulți oameni.

Creșterea serviciilor de plimbare cu masina ca Uber și Clever Taxi a fost văzută ca o amenințare la închirierea de mașini precum Skoda Octavia. În timp ce zonele rurale și cele mai multe piețe locale rămân în mare măsură neafectate, orașul a început să fie afectat.

Uber și Clever Taxi concurează cu industria de închirieri auto în anumite privințe, dar modelul funcționează doar în zone dense, urbane. În timp ce aceștia iau o afacere departe de companiile de închiriere, o mașină de închiriat este totuși alegerea economică dacă alegeti  o călătorie mai lungă sau aveți o mulțime de bagaje.

Chiar și în fața eroziunii potențiale a afacerilor în anumite situații, conceptul de apelare la plimbare ar putea fi văzut și ca un colaborator al companiilor de închiriere într-un ecosistem de transport mai mare.

Sustenabilitatea generală a modelului este încă neclară; costul serviciului ar putea crește dacă șoferii confirma că nu fac destui bani comparativ cu uzura mașinii. Și dacă costul serviciilor crește prea mult, întreaga afacere ar putea să se prăbușească. Chiar acum modelul se bazează pe veniturile de investiții.

Va fi nevoie de mult timp pentru a sorta toate problemele legale și legislative cu vehicule autonome. Este recomandat ca operatorii de închirieri auto să înceapă să se gândească la ideea vehiculelor fără șofer și cum va avea impact asupra industriei de închirieri auto.

 

Kamy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *